Ruokatieto Yhdistys ry:n tarkoituksena on lisätä yleistä tietoisuutta ruokaketjun toiminnasta ja ruokakulttuurista. Toiminnallamme lisäämme elintarvikeketjun tunnettuutta ja kilpailuetua. Toiminnan ytimessä on Hyvää Suomesta -alkuperämerkki suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena.

Mukana toiminnassa on 350 organisaatiota, joihin kuuluvat kaikki Hyvää Suomesta -merkkiä käyttävät yritykset sekä muita suomalaista ruokaketjua edustavia yhteisöjä teollisuuden, kaupan ja maatalouden alalta.

Ruokatieto omistaa Hyvää Suomesta -alkuperämerkin, joka on aidosti kotimaisen ruoan tunnus. Hyvää Suomesta -merkin käyttö edellyttää, että elintarvike on tuotettu, valmistettu ja pakattu Suomessa. www.hyvaasuomesta.fi
Kuluttajalle elintarvikepakkauksista löytyvä Hyvää Suomesta-merkki on helppo tapa tunnistaa ruoka, jossa sekä raaka-aine että työ ovat omasta maasta. Valikoimissa on nykyisin yli 12000 tuotetta. Hyvää Suomesta-merkin käyttöä valvotaan auditoinnein. Vuonna 1993 ruokaketjun toimijoiden yhteistyössä perustama merkki on ollut yli 10 vuoden ajan Suomen arvostetuimpien brändien joukossa.

Ruokatieto viestii kotimaisen ruokaketjun toiminnasta ja tuottaa ajankohtaista tietoa. Yhdistyksen tuottamat ruokakasvatuksen oppimateriaalit liittyvät ruokaketjun toimintaan. Ruokatiedon ydintoimintaa ovat myös kotimaiseen ruokaan liittyvät viestintä – ja kehittämishankkeet.

Siirry takaisin sivun alkuun