Merkin käyttäminen viestinnässä ja mainonnassa

  • Hyvää Suomesta -merkin käyttäminen internetsivuilla, viestinnässä tai markkinoinnissa on suotavaa.
  • Yritys, jonka kaikki tuotteet on merkittyjä, voi vapaasti käyttää merkkiä eri kanavissaan. Muussa tapauksessa viestinnässä tulee huolehtia siitä, että se ei ole harhaanjohtavaa: sivuston omistajien on varmennettava, että kävijät yhdistävät Hyvää Suomesta -merkin nimenomaan Hyvää Suomesta -merkittyihin tuotteisiin, ei muuhun.
  • Merkkiä voidaan käyttää esitteissä ja markkinointimateriaaleissa. Tällöin merkin on sijaittava Hyvää Suomesta tuotteiden välittömässä läheisyydessä ja / tai asiallisessa yhteydessä niihin.
  • Ei-kaupallisilla internetsivuilla, kuten neuvonnallisilla tai tietoa jakavilla sivuilla merkin käyttö on mahdollista, kunhan sitä käytetään nimenomaan tunnukseen liittyvän tiedon jakamiseen, siitä käytävään keskusteluun tai tunnuksen käytön edistämiseen.
  • Ruokatieto antaa mielellään toiminnanharjoittajalle tarkempia ohjeita merkin harhaanjohtavan käytön estämiseksi.

Siirry takaisin sivun alkuun